2014. április 16., szerda

"Mohás"-ok más megvilágításban



Gazsó Alexandra
fotó: Bögös Csenge
Az iskola újságját sok diák munkája színesíti. A családtagok, a közeli barátok jól ismerik őket, de mi, akik csak a nevüket látjuk munkájuk alatt, nem tudunk róluk sok mindent, talán azt sem, kit rejtenek a nevek. Pedig ezek a diákok mind művészek. Van fotós, táncos, író, rajzművész, zenész, énekes, és még sorolhatnám, de egy biztos: egytől-egyig egyéniségek. Ennek a gondolatnak a kapcsán jutottam odáig, hogy interjút készítek velük, így az olvasók is megismerhetik őket. Hat emberrel beszélgettem, akik mind örömmel válaszoltak a kérdéseimre.
Rövid interjúk készültek, ezért két részletben ismerhetitek meg iskolánk diákjait. Az első részben egy fotóst, egy táncost, és egy írót.


Gazsó Alexandra
fotó: Bögös Csenge

Először ismerjétek meg Szandikát

 

Mióta írsz?

Nagyjából 15 éves korom óta írok folyamatosan. Először 13 évesen próbálkoztam, mikor megismertem egy lányt, aki mára az egyik legjobb barátnőm. Elmondta, hogy szabadidejében írni szokott, meg is mutatta az egyik regénye részletét. Szó szerint csodáltam, igazán lenyűgözött. Olyan akartam lenni, mint ő. Így kezdtem bele az első történetembe.

Miért pont az írást választottad az érzelmeid, gondolataid kifejezésére? 

Inkább a fantáziám "kiélése" végett írok. Nem szeretek saját dolgokat vinni a történeteimbe, a karaktereim gondolatait és érzéseit a személyiségük, és a történet határozza meg.

Mi volt az első írásod?
 
Egy teljesen átlagos fantasy történet volt, amit még én sem szerettem igazán, ezért volt rövid életű –  egy két oldalnál nem hosszabb.

Gazsó Alexandra
fotó: Bögös Csenge
Mik ihletik a történeteidet? 

Ihletett már meg kép és videó klip is, nem egyszer. Megesett, hogy magát a képzelőerőmet találták túl morbidnak, én pedig mérgesen hazafelé ballagva fejben megírtam egy novellát, csak hogy megmutassam, az piskóta volt.

Mi a kedvenc témád, mit szeretsz legjobban írni?

Nem sok kedvenc dolgom van, semmiből se egyszerű kedvencet választanom, témából sem. Szeretem a fantasy-t, a sci-fi-t és a horrort.

Milyen eredményeket értél el az írás terén?

Kevés írás az, amit más is látott a baráti körömön kívül. Nemrég a fent említett, igazán morbid novellám mérettem meg egy halloweeni témájú pályázaton, ahol a legijesztőbbnek járó különdíjat kaptam. (A nyertes novellát itt olvashatjátok) Ezután egy kisújszállási pályázatra (Hétköznapi hősök a város múltjában irodalmi pályázat, a próza, 18év alatti) küldtem be egy novellám, ahol második lettem.

Szívesen írsz újságcikkeket is? 

 Igen, nagyon is. Mostanság jóval több újságcikket írok, mint bármi mást.

Szeretnél az írással komolyabban foglakozni a jövőben? 

 Még nem döntöttem el, de megfordult a fejemben.

Gál Csaba Gergő
fotó: Bögös Csenge

Másodikként ismerjétek meg Gergőt

Mikor kezdted a táncot, és miért?

Azt hiszem, hogy 7 éves lehettem, amikor elkezdtem táncolni, mert anyukámnak mindig is tetszett a társastánc, és rábeszélt. Én egy-két évig mondtam anyukámnak, hogy nem akarok táncolni, de végül megkedveltem.
 
Szoktál még táncolni versenyszinten?

Már több mint fél éve abbahagytam a táncot.

Gál Csaba Gergő
fotó: Bögös Csenge
Miért hagytad abba?

Igazából erre nem tudok normális választ adni, mert magam sem tudom. Talán azért, mert nem vitt a tanár versenyekre.

Milyen eredményeket értél el a táncban?

Egy országos 17. helyezést (III. Országos Társastáncverseny, Kalocsán) és több, csapatos bronz, ill. ezüstminősítést. (I. , III., IV., Nagykunság-Dunától Keletre- Minősítő Táncverseny- 2db ezüstminősítés, valamint az I. Tildy Táncverseny- bronzérem)  

Van olyan táncos, akire felnézel?

Persze. A tanáraim.

Miért pont rájuk?

Gál Csaba Gergő
fotó: Bögös Csenge
Mert tisztelem és irigylem őket, mert nekik a tánc nem csak a munkájuk, hanem a hobbijuk, és segítenek a diákokon, hogy olyanok legyenek, mint ők vagy még jobbak. 

Szívesen oktatnál táncot?

Igen, ha olyan szinten lennék, mint a volt tanáraim.
 
És miért szeretnéd tanítani a táncot?

Mert olyan munkám lenne, amit élvezek, és szeretem is csinálni. Ezért nem mondanám minden reggel azt, hogy "Istenem, már megint dolgozni indulok”.

Van e valamilyen más tevékenység, amit a táncon kívül szívesen csinálsz?

Jelenleg nincs, a kosárlabdával próbálkozom megbarátkozni.





Bögös Csenge

És Harmadikként ismerjétek meg Csengét


Mióta fotózol?

Azt hiszem 13-14 éves koromban jöttem rá, hogy a képekkel valamiféle üzenetet közvetíthetek, szóval kb. négy éve.

Az embereket vagy a természetet szereted jobban fotózni?

Az embereket, mert nagyon szeretem mindenkinek megismerni a stílusát, azaz hogy az alanynak milyen képek tetszenek. Érdekes az ő és az én ízlésemet összekeverni, és megnézni, hogy mi lesz belőle. Szeretem megtalálni a legelőnyösebb beállítást, azt, ami jól áll nekik. A rossz képekkel pedig zsarolhatok, hehe! :) Az embereknek van véleménye, amit közölnek is velem, és szeretek ezekből tanulni. Sőt! Nem utolsó sorban így nagyon sok mindenkivel lehetőségem van megismerkedni.

Milyen eredményeket értél el eddig a fotózással?

Igazából nem sokat jelentkezek versenyekre, de eddig egy naptárfotót augusztusra Olvasóterem pályázatára, és 3 különdíjas képet készíthettem el a 2014-es Fotózás Öröme kiállításra. A MAFOSZ különdíjas képei: 




Van komolyabb elképzelésed a fotózással kapcsolatban, vagy csak hobbi?

Hobbi, de mindig megmarad. Ezt szerintem sosem fogom abbahagyni.

Van egyéb tevékenység a fotózáson kívül, amit ki akarsz próbálni vagy űzöl?

Igazából sok mindent szeretek csinálni, kipróbálni. Szeretek rajzolni, zenélni (zongoráztam, doboltam, most kórusba járok), lovagoltam, és szeretnék megtanulni fotózni. :)

Czeczon Enikő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése